БГ Лекари

БГ Лекари

Стартира Лятната академия „Ранно детско развитие – фундаментът на психо-социалното развитие на човека“ от 02 – 03 Юли 2022 г. в Пловдив

Стартира Лятната академия „Ранно детско развитие – фундаментът на психо-социалното развитие на човека“ от 02 – 03 Юли 2022 г. в Пловдив. Академията е насочена към студенти и практици, работещи с деца и младежи. Обучителната програма поставя акцент върху значимите структурообразуващи процеси и механизми в детството, които имат ключово значение за живота на порасналото дете. Ще бъдат представени и конкретните индикатори за развитието на различните сфери на психо-соматичното функциониране на детето от 0 до 7 годишна възраст в логиката на тяхното типично и нетипично развитие.
Всеки модул е с продължителност от 14 часа като наред с теоретичната информация включва и множество практически задачи, анализ на демонстрационен видео материал, работа с текстове и в групи по конкретни случаи от практиката, дискусии и т.н. С изключение на първия обучителен модул, останалите пет ще се проведат всеки последен уикенд на месеца. В случаи, че участникът няма възможност да се включи присъствено е осигурена възможност за участие онлайн и пълноценен достъп до обучителния материал.
Водещи на обучението са Диана Цветанова и Станимира Начева – клинични психолози и психотерапевти с дългогодишен опит в подкрепата на деца, младежи и семейства; супервизори и обучители на редица социални и здравни услуги.

Модул 1 „Посрещането на детето в семейството.
Развитието на бебето. Схема и образ на тялото“

Посрещането на детето в семейството (символично, въображаемо, реално)
Ключови моменти от вътреутробното развитие и влиянието им върху психо-
социалното развитие на детето
Динамиката на връзката майка – дете
Мястото на детето в субективния свят на майката
Развитие на привързаността
Форми на смушения във връзката майка – дете
Законите, които характеризират психомоторното развитие на детето
(закон за диференциацията, закон за променливостта)
Специфика на развитието на бебето от 0 до 1 годишна възраст
Развитие на общата моторика
Развитие на фината моторика
Примитивни рефлакси
Сензорно развитие
Развитие на пространствена-времева ориентация
Развитие на говор и език
Емоционално и когнитивно развитие
Основни жизнени поведения


Модул 2 „Развитие на детето от 1 до 3 годишна възраст.
Психо-сексуално развитие на детето“

Понятията „схема на тялото“ и „образ на тялото“
Изследване на собственото тяло и подражанието
Фактори, влияещи върху изграждането на образа на тялото
Стадии на огледалото и последици от него
Психо-сексуалното развитие на детето
Стадии в развитието на детската сексуалност
Трите основни комплекса в условията, на които се структурира
личността на детето
2.3. Структуриращи загуби и забрани в развитието на детето
3. Специфика на развитието на детето от 1 до 3 годишна възраст
3.1. Развитие на общата моторика
3.2. Развитие на фината моторика
3.3. Постурални рефлекси
3.4. Сензорно развитие
3.5. Развитие на пространствено-времева ориентация
3.6. Развитие на говор и език
3.7. Емоционално, когнитивно и игрово развитие
3.8. Основни жизнени поведение


Модул 3 „Развитието на детето от 3 до 7 годишна възраст“

Процесът на психично структуриране. Основни психични структури
1.1. Невротична
Психотична
Аутистична
Процесът на идентификацията
Афективна идентификация
Полова идентификация
Въображаема идентификация
Символична идентификация
3. Специфика на развитието на детето от 3 до 7 годишна възраст
3.1. Развитие на общата моторика
3.2. Развитие на фината моторика
3.3. Латерализация
3.4. Сензорно развитие
3.5. Развитие на пространствено-времева ориентация
3.6. Емоционално, когнитивно, социално и игрово развитие
3.7. Основни жизнени поведения


Модул 4 „Детските страхове. Нарушения в ранното развитие“

1. Детските страхове
1.1. Какво представлява страхът
1.2. Детската тревога
1.3. Основни групи страхове в детството
1.4. Възрастово детерминирани страхове при бебетата и децата
2. Нарушения във връзката с храната
От майчиното мляко до храната, приготвена от мама
Развитие на хранителното поведение на детето
Нарушения на храненето при бебето и малкото дете
Нарушения в ритъма сън – бодърстване
Физиология на съня. Сънят при бебето и детето
Нарушения в съня при бебето
4. Затруднения в двигателното развитие
4.1. Маркери за изоставане в двигателното развитие в ранното детство
4.2. Нарушения и примитивни рефлекси
4.3. Нарушения на двигателните функции (сила и обем на движението,
мускулен тонус, координация)
5. Нарушения във връзката с тялото
5.1. Реалното тяло на детето и представата за тялото
5.2. Тялото на детето и агресивността
5.3. Род и пол на тялото
5.4. Нетипични форми на преживяване на собственото тяло

Модул 5 „Атипично развитие на детето от 0 до 7 години“

1. Нарушения в сензорната обработка
1.1. Нива на сензорна интеграция
1.2. Нарушения в сензорната обработка
1.3. Маркери за нарушена сензорна обработка в предучилищна възраст
2. Нарушения във връзката с другите
2.1. Особености в начина, по който децата гледат и понасят погледа
2.2. Особености в начина, по който децата понасят шума и гласа
2.3. Особености в начина, по който децата понасят дистанция и докосване
2.4. Особености в начина, по който децата приемат езика, т.н
3. Нарушения във връзката с обектите
4. Затруднения в когнитивно и езиковото развитие
5. Затруднения в адаптацията в социалната среда

Модул 6 „Атипично развитие на детето от 0 до 7 години“

Невротичното дете
Психотичното дете
Аутистичното дете
Представяне на чек листа за снемане на анамнеза, обективно
наблюдение, формулиране на хипотеза и работен план
5. Работа по конкретни случаи от практиката

Всеки модул (събота и неделя, 14 ч.) е на цена от 130 лв. При необходимост ще бъде издавана фактура срещу направените разходи.

 

 

Повече информация за Групова психологична и психотерапевтична практика „Аналитична зона” гр. Сливен можете да прочетете тук.